menu na elegancki obiad

Dominika Węcławek

Porzuć gary, nabierz apetytu na miasto!

Jadanie "na mieście" przez wiele osób wciąż jeszcze bywa postrzegane jako zbytnia rozrzutność. Dla nas jest czymś więcej niż tylko dostarczaniem organizmowi składników odżywczych - to przyjemność, przygoda, czasem konieczność, a niekiedy też... oszczędność.

Gąsienica ze schabu i inne specjały Ogrodu Smaków Pani Marii

Maria Królska nie mówi, że lubi gotować czy karmić, tylko że lubi stół pełen gości, a przy pustym stole przecież siedzieć nie można

Szpieg z krainy masła - rozmowa z Bogusławem Deptułą, autorem książki "Literatura od kuchni"

- Układając na potrzeby książki różne menu, chciałem je wypróbować. Jest pomyślana tak, że wszystko można ugotować, np. "obiad kryminalny". Na przystawkę proponuję makaron z fasolą ze "Śmierci i sądu" Donny Leon, na obiad flaki z Porto z "Zaginionej głowy Damascena Monteira" Antonia Tabucchiego

Mokotowska jest boska!!!

. W supereleganckiej Dyspensie rachunek będzie wyższy - tutaj posilają się eleganckie pary i wpływowi biznesmeni. Menu także eleganckie i wykwintne. Przy Mokotowskiej znajduje się także niewielka włoska knajpka oraz ulubione miejsce działaczy piłkarskich - Adler serwujący golonki i gicze. Wspomniana

Massimo Bottura: poprzez jedzenie przekazuję emocje innym ludziom

jesteśmy w trakcie tworzenia nowego, "okrągłego" menu, które pozwala zacząć obiad od dowolnego dania bez trzymania się klasycznej kolejności. Lubisz wywracać rzeczy do góry nogami. Podczas tegorocznego festiwalu filmowego Berlinale po projekcji poświęconego ci filmu zaprosiłeś gości na uroczystą

Turysta od kuchni. Jak smakują podróże?

. Albo jedzą sobie elegancki obiad w restauracji z gwiazdką Michelina, by chwilę później brodzić w błocie i wyławiać lokalne ostrygi na wyspie Jersey. - Ciągle zdarzają mi się takie historie - mówi Gosia Seruga. - Idę na poważne służbowe spotkanie, a wychodzę z adresem Australijki, która mieszka we

Uciekające panny młode

, tydzień w Egipcie czy Toskanii, to też nie jest dobry czas na poznanie. Wtedy skupiasz się na wspólnych wyjściach, obiadach w restauracjach, zakupach, a nie na myciu naczyń. Myślę, że nie do końca wzięliśmy pod uwagę, że od dawna żyjąc samotnie, mając swoje nawyki, nie będziemy umieli iść na kompromis

Pierwsza Komunia Święta

pojechały do restauracji M. na naszym osiedlu. Byliśmy tam wiosną na obiedzie i nam się podobało. Ale okazało się, że wszystkie terminy już zajęte. Jesteśmy na liście rezerwowej, mamy szanse, bo jedna pani zarezerwowała trzy niedziele i do jutra ma się zdecydować, na którą wpłaci zaliczkę. 7

Firma w domu

, co zjem na obiad. Dziś, kiedy dzienny jadłospis składa się coraz częściej z kawy rano, lunchu 'w trakcie' i czegokolwiek wieczorem, już samo słowo 'obiad' wydaje się egzotyczne. Żeby znaleźć obiady domowe u pani Teresy, trzeba się nieźle naszukać. Nie ma żadnego afisza, żadnej reklamy, tylko malutka

Ślubny savoir-vivre

, zaproponujcie więc uroczysty obiad lub kolację. Powinien odbyć się w domu rodziców przyszłej panny młodej (niektórzy mogą chcieć zaręczyny wyprawić w eleganckiej restauracji, choć trudno wtedy będzie o prawdziwie rodzinną atmosferę). Zaproszenie na tę uroczystość powinno wyjść od rodziców dziewczyny do rodziców

uroczysty obiad lub kolację. Powinien odbyć się w domu rodziców przyszłej panny młodej (niektórzy mogą chcieć zaręczyny wyprawić w eleganckiej restauracji, choć trudno wtedy będzie o prawdziwie rodzinną atmosferę). Zaproszenie na tę uroczystość powinno wyjść od rodziców dziewczyny do rodziców chłopaka

Wasze historie piekielnych randek, które nie odejdą w zapomnienie!

. On jakby zapominając o mnie, wkroczył dumnie do wnętrza lokalu, a ja dreptałam za nim, kulejąc na złamanym obcasie. Popatrzył chwilę na menu i nie pytając mnie o zdanie krzyknął - Dwie duże pepperoni, z podwójną papryczką chili, podwójnym serem i sosem tabasco! - Dumny poklepał się po brzuchu. Mi

Prezent prawdę ci powie

ten obóz. Dawno tak fajnie nie spędzaliśmy czasu. Poczuliśmy się jak smarkacze na koloniach. Pasek do spodni . Grzegorz, bankowiec, Łódź: - Jako pracownik banku mam sporą garderobę w zakresie rzeczy tzw. eleganckich i kupuję je sam. Jakież było moje zdziwienie, gdy partner wręczył mi pasek tak

Seksturystyka 2013. Gdzie kochają Polki?

napój nie figuruje w menu. I to chyba najlepsze wyjaśnienie tego, jaki charakter mają wczasy na wyspie Saint Laurent. Formalnie nie ma żadnych ograniczeń co do płci - czego dowodem jest to, że jednak sprzedano mi bilet, choć pracownica biura podróży taktownie próbowała namówić mnie na inne kierunki

Oprawa ślubu - samochód, muzyka, filmowanie

obiedzie, kosztuje ok. 200 zł) lub zespołu instrumentalnego (po 200-300 zł od muzyka). Można także wynająć śpiewaka. Koszty zależą od tego, kogo zaangażujemy (najtańsi są początkujący muzycy lub uczniowie szkół muzycznych), i od miejsca, gdzie odbywa się ślub. Większy kłopot jest z muzyką weselną - na

Podjadacze i śmiecioluby

Polsce otyłość? Z nieregularności i niekontrolowanych posiłków. Czyli tyjemy nie od ogromnego obiadu, tylko od podjadania? Tak. Ci, którzy nie jedzą śniadania, zaczynają podjadać. Na to nie ma siły, bo głód jest jednym z silniejszych czynników determinujących zachowania ludzi. Zwierzęta całe życie

Ibiza jak nowy "garbus"

większość barów jest stylizowana na puby angielskie, można w nich oglądać rozgrywki angielskiej ligi piłki nożnej, a wieczorem pobawić się w karaoke z angielskojęzycznymi przebojami. Nam najbardziej spodobało się menu chińskiej restauracji, gdzie na śniadanie można zjeść typowo chińskie "jajka na

Jak ślubowaliśmy miłość i wierność

chciałam zgodzić się na wszechobecne goździki, bo kojarzyły mi się z obchodami reżimowych uroczystości. Nie było możliwości uszycia garnituru, więc Mariusz wystąpił w swojej jedynej eleganckiej marynarce. Z granatowego aksamitu. Największy zgrzyt stanowiły buty, które wtedy były na kartki i nie mogliśmy

Konfrontacja z szarą słoniną

pojechaliśmy na urodziny mojej przyszłej teściowej do mieszkania na bardzo ładnym strychu w kamienicy przy Alejach Ujazdowskich. Kamienica nie taka znowu inna niż we Włoszech, obiad też był pyszny. Krótko mówiąc, moje zderzenie z architekturą realnego socjalizmu zostało odroczone. A gdzie zderzenie

Głośniejsze od bomb

wszyscy robią pieniądze, awansują. Musisz mieć ważny powód, żeby rzucać pracę. Wyjechałam ze znajomymi w góry na kilka dni. A kolejna praca znalazła się sama - menedżer sali w restauracji włosko-japońskiej. Dziś jestem już menedżerem całej restauracji. Zatrudniam i zwalniam ludzi. Przygotowuję menu

Siostry Betanki za murem

młode zgromadzenie. Jego historia sięga czasów międzywojennych. Siostry pomagają kapłanom w parafiach, uczą też religii w szkołach. Marzena. Modnie ubrana, przed trzydziestką. Poprawia eleganckie oprawki od okularów. Spotykamy się w jednym z miast na Śląsku. W Zgromadzeniu Sióstr Betanek była dwa lata

Katarzyna Wasilewska

której inne menu jest na obiad, a inne na kolację. Wyobrażałam sobie, jak po raz pierwszy przyrządzę zupę z raków. Restauracja nazywała się Rarytas i trzeba przyznać, że miała pretensje do elegancji. Salę dla gości obito fioletową tapetą. Obrusy były lniane, ale tak stare, że żadne pranie nie było w

Praga

Duerera do Picassa Po wyjściu z knajpy skręca się w prawo i po pochyłości schodzi na plac Hradczański (C8). Od tego miejsca o wchodzeniu do lokali już lepiej nie myśleć: drogo, że strach, w dodatku knajpy jakieś takie dziwne, trochę za eleganckie i trochę zbyt puste. Lepiej skoncentrować się na zwiedzaniu

28 rzeczy, którymi zaskoczyła mnie Japonia

wystają z ziemi Ani tym bardziej ze środka chodnika. Są elegancko schowane, a o ich położeniu informuje stosowny znak. Foteliki dla dzieci są nawet w toaletach Ba, również w męskich! Świetna rzecz, aż dziw, że w ulubionych miejscach spędzania czasu w naszym kraju - galeriach handlowych - nikt na to nie